AutorInnen



Veronica Peselmann

Veronica Peselmann (Department of Art History at the Freie Universität Berlin/Germany) studied Art History, Literature, History, and Media Studies in Constance (Germany) and Warsaw (Poland). As a 2015–2016 Fellow at the Getty Research Institute/Los Angeles, she pursued her PhD project which focuses on art and materiality and specifically endeavors to show how transformations in painting materials correlate to the understanding and conception of painting in late-19th-century France. She has published on modern and contemporary art with a particular focus on the interaction between the arts and sciences: „Pluralisierte Raumkonzepte. Kunstbeschreibungen und Sehmaschinen um 1900“. In: Veronica Peselmann et al. (eds.): Wie entstehen Raumkonzepte? Diachrone Blicke auf 1600 und 1900. http://hdl.handle.net/10900/69449 (= reflex 6), 2015; „Abstraktion zwischen Figur und Grund. Zu fotografischen Arbeiten von Liu Bolin“. In: Olga Moskatova et al. (eds.): Jenseits der Repräsentation. Körperlichkeiten der Abstraktion in moderner und zeitgenössischer Kunst. Paderborn: Fink 2013, 127-141; „Corot als Figurenmaler: Mönche und lesende Frauen“. Exhibition review on: Corot. L’ Armoire secrète. Winterthur, Sammlung Oskar Reinhart, 04. 02.–15. 05. 2011. In: Kunstchronik 9/10 (2011), 482-487; „Von Bauten und Blicken. Sehkonstruktionen zwischen Fenstern und Hügeln“. Review of Gerd Blum: Fenestra Prospectiva. Architektonisch inszenierte Ausblicke: Alberti, Palladio, Agucchin. In: Kunstchronik 6 (2016), 275-280.




Beiträge //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Veronica Peselmann: Enacting public perception in the late 19th century

The Kaiserpanorama
Heft No. 02/2016 /// Abstract